HAKLARINIZ
1. Hizmetten genel olarak faydalanma: Adalet ve hakkaniyet ilkeleri çerçevesinde sağlıklı yaşamanın teşvik edilmesine yönelik faaliyetler ve koruyucu sağlık hizmetlerinden faydalanmaya,
2. Eşitlik içinde hizmete ulaşma: Irk, dil, din ve mezhep, cinsiyet, siyasi düşünce, felsefi inanç, ekonomik ve sosyal durumları dikkate alınmadan hizmet almaya,
3. Bilgilendirme: Her türlü hizmet ve imkanın neler olduğunu öğrenmeye,
4. Kuruluşu seçme ve değiştirme: Sağlık kuruluşunu seçme ve değiştirmeye ve seçtiği sağlık kuruluşunda verilen sağlık hizmetlerinden faydalanmaya,
5. Personeli tanıma, seçme ve değiştirme: Sağlık hizmeti verecek ve vermekte olan tabiplerin ve diğer personelin kimliklerini, görev ve ünvanlarını öğrenmeye, seçme ve değiştirmeye,
6. Bilgi İsteme: Sağlık durumu ile ilgili her türlü bilgiyi sözlü veya yazılı olarak istemeye,
7. Mahremiyet: Gizliliğe uygun olan bir ortamda her türlü sağlık hizmetini almaya,
8. Rıza ve İzin: Tıbbi müdahalelerde rızanın alınmasına ve rıza çerçevesinde hizmetten faydalanmaya,
9. Reddetme ve durdurma: Tedaviyi reddetmeye ve durdurulmasını istemeye,
10. Güvenlik: Sağlık hizmetini güvenli bir ortamda almaya,
11. Dini vecibelerini yerine getirebilme: Kuruluşun imkanları ölçüsünde ve idarece alınan tedbirler çerçevesinde, dini vecibelerini yerine getirmeye,
12. Saygınlık görme: Saygı, itina ve ihtimam gösterilerek, güleryüzlü, nazik, şefkatli sağlık hizmeti almaya,
13. Rahatlık: Her türlü hijyenik şartlar sağlanmış, gürültülü ve rahatsız edici bütün etkenler giderilmiş bir ortamda sağlık hizmeti almaya,
14. Ziyaret: Kurum ve kuruluşlarca belirlenen usül ve esaslara uygun olarak ziyaretçi kabul etmeye,
15. Refakatçi bulundurma: Mevzuatın, sağlık kurum ve kuruluşlarının imkanları ölçüsünde ve tabibin uygun görmesi durumunda refakatçi bulundurmayı istemeye,
16. Müracaat, şikayet ve dava hakkı: Haklarının ihlali halinde, mevzuat çerçevesinde her türle başvuru, şikayet ve dava hakkını kullanmaya,
17. Sürekli hizmet: Gerektiği sürece sağlık hizmetlerinden yararlanmaya,
HAKKI VARDIR.
SORUMLULUKLARINIZ
1. Bilgi Verme: Hastamız şikâyetlerini, geçirdiği hastalıkları, uygulanan tedavileri ve kullandığı ilaçları ve genel sağlık durumu ile ilgili bilgileri doğru ve tam olarak doktoruna bildirmesini beklemekteyiz.
2. Önerilere Uyma: Hastamız doktoru tarafından önerilen tedavi planına uymasını beklemekteyiz.
3. Tetkik ve Tedavi Giderleri: Hastamız, merkezimize başvuru aşamasında, sağlık giderlerini ne şekilde ödeyeceğini bildirmelidir. Tedavi için gereken miktarı merkezimizin belirlediği süre içerisinde ödemelidir.
4. Sağlık Kuruluşu Kural ve Uygulamaları: Hastamız, merkezimizin belirlediği kural ve esaslara uymalıdır. Merkezimiz tarafından yapılan uyarıları dinlememesi halinde; diğer hastaların şikâyet ve rahatsızlığına sebep olunması durumunda, başka bir sağlık kuruluşuna nakli öngörülebilir.
5. Saygı Gösterme: Hastamız diğer hastalar ile merkezimiz personelinin haklarına saygı göstermelidir.
6. Bulaşıcı Hastalık Hali: Bulaşıcı hastalık şüphesi olan veya teşhisi konan hastamız, doktorunun izni olmadıkça taburcu olmayı talep etmemelidir.
7. Uygunsuz Talep: Hastamız, doktoru tarafından uygun görülmeyen ve tedavi planınca bulunmayan bir ilacın verilmesini ya da uygulama yapılmasını talep etmemelidir.
8. Hasta Ziyaretçisi: Hastalarımız ziyaretçilerini, merkezimiz tarafından belirlenen kurallar çerçevesinde kabul etmelidir.
9. Ödeme Sorumluluğu: Hastamızın, merkezimizin demirbaş ve sarf malzemelerini kusurlu kullanımı veya kasıtlı olarak zarar vermesi durumunda hastadan bu zararı telafi etmesi istenir.